Když se distribuční společnosti slučují, mají hlavní podíl na úspoře nákladů úspory v oblasti IT. Po akvizici se však tyto úspory opět rozplynou, protože firmy jsou nuceny sjednotit datová střediska a oddělení IT, do čehož se příliš nehrnou. Pokud se strategie e-business implementuje ihned na začátku fúze, ušetří se více, než jen „režijní náklady“. Nová firma se také musí zamyslet nad svým business modelem, protože má mimo jiné konkurenci v oblasti internetových podniků. Ziskovost a nízké režijní náklady si lze udržet pouze díky zavedení e-komerce a integrovaných webových procesů.
V současné době je patrná tendence k vytváření trhů B2B, využívání systémů pro e-procurement a procesů pro získávání zákazníků prostřednictvím Internetu. Není tajemstvím, že většina distribučních společností se rozhoduje pro přechod do podoby e-businessu na základě těchto skutečností. Každá společnost má svůj vlastní přístup, existuje však několik prvků, které by v zájmu svého úspěchu před přechodem na e-business měly zhodnotit všechny: * Poslání: účel a metoda udržování a správy e-businessu v rámci podniku (včetně externích komponent). * Organizace: struktura, vztahy nadřízených s podřízenými a propojení podnikových zdrojů s dalšími oblastmi podniku. * Procesy: předem definovaný tok činností potřebný pro důležité kroky v oblasti e-businessu a vytváření e-business výsledků. * Opatření: mechanismy odpovědnosti za e-business v rámci podniku a pracovní procesy na úrovni jednotlivců, týmů a pracovních skupin. * Strategie: předem definovaná rozhodnutí s určitými hranicemi, standardy a v určitém rozsahu. Zdroj: Utilities Project - informační server pro energetiku Zobrazit přehled článků ze zdroje Utilities Project