Německé vládě se pravděpodobně nepodaří dostat na silnice plánovaný milión elektromobilů do roku 2020. Tento ambiciózní plán německá vláda oznámila již v roce 2009. V současnosti se zdá, že do konce desetiletí bude v Německu pouhých 100 tisíc elektromobilů. Německá aktivistka Viviane Raddatz obvinila německé výrobce aut, že příliš spoléhají na státní dotace a nezaměřují se na inteligentnější technická řešení. Optimističtější názor má Národní platforma elektromobility, což je skupina podnikatelů, politiků, obchodních sdružení a vědců, kteří si myslí, že za současných podmínek lze do roku 2020 dosáhnout 600 tisíc elektromobilů. Zástupce platformy však varovali, že většímu rozvoji elektromobilů brání nedostatečná podpora, která by zvýšila zájem lidí.
Německá vláda udělila elektromobilům některé daňové úlevy. Němečtí výrobci automobilů chtějí do roku 2014 nabídnout běžným zákazníkům 15 různých typů elektromobilů. Například firma Daimler ještě letos zahájí prodej automobilu Smart Fortwo E-Drive, který však bude dvakrát dražší než srovnatelný automobil s benzínovým motorem. V Německu již své elektromobily prodávají zahraniční výrobci, jako například Mitsubishi. V roce 2011 však dostalo licenci pouze 2044 zahraničních elektromobilů.
-tk-